ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

12:37 | آوریل23 تهران

اصفهان میزبان مسابقات جهانی ورزش های پهلوانی و زورخانه ای می شود

تاریخ: 14:43, 19-10-2018.


تهران. 19 اکتبر 2018 میلادی برابر با 27 مهرماه 1397 هجری خورشیدی. ایرتاگ-خرگزاری تلگراف ایران
فدراسیون ورزش های پهلوانی و زورخانه‌ای ایران خبر داد که مسابقه های جهانی ورزش های پهلوانی و زورخانه‌ای روزهای 25 تا 27 آبان 1397 (برار با 16 تا 18 نوامبر 2018) به میزبانی اصفهان برگزار می شود.
مجتبی جوهری رئیس فدراسیون ورزش های پهلوانی و زورخانه‌ای ایران در حاشیه نخستین دوره مسابقات ورزش های پهلوانی و زورخانه ای قهرمانی در اردبیل با اعلام این خبرر افزود که برای شرکت در این رقابت ها تاکنون 23 کشور جهان اعلام آمادگی کرده اند که آلمان، روسیه، هندوستان، تاجیکستان، افغانستان، اکراین، بلاروس، عراق، لیتوانی، نپال، اوگاندا و زیمبابوه از جمله آنها است.
وی با بیان اینکه خاستگاه ورزش های پهلوانی و زورخانه‌ای ایران است، اضافه کرد: برای همین محل فدراسیون جهانی این رشته نیز در تهران و رییس جهانی آن هم ایرانی است.
او با اشاره به اینکه ایران در ورزش های پهلوانی و زورخانه‌ای در جایگاه نخست جهان قرار دارد، بیان کرد: تاکنون 70 کشور عضو فدراسیون جهانی این رشته ورزشی شده اند.
جوهری با بیان اینکه امسال برای ساماندهی ورزشکاران سامانه ویژه راه اندازی شده است، ادامه داد: تاکنون حدود 10 هزار ورزشکار در این سامانه اطلاعات خود را ثبت کرده اند و پیش بینی می شود تا پایان سال این رقم به دو برابر افزایش یابد.
به گزارش ایرنا نخستین دوره مسابقات ورزش های پهلوانی و زورخانه ای قهرمانی امیدهای کشور با شرکت 400 ورزشکار از سراسر ایران در سه رشته تیمی زورخانه ای، مهارت های فردی و کشتی پهلوانی از روز پنجشنبه 26 مهرماه در ورزشگاه شش هزار نفری رضازاده اردبیل آغاز شده و دو روز ادامه دارد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: