ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

5:53 | آوریل26 تهران

سازمان نجات کودکان: گرسنگی در یمن جان پنج میلیون کودک را تهدید می کند

تاریخ: 19:26, 19-09-2018.

تهران.19 سپتامبر 2018 میلادی برابر با 28 شهریور 1397 هجری خورشیدی. ایرتاگ – خبرگزاری تلگراف ایران
سازما ن غیردولتی «کودکان را نجات دهید» هشدار داد که گرسنگی در یمن جان پنج میلیون کودک یمنی را تهدید کرده و جنگ در بندر الحدیده این آمار را بالا برده است.
به گزارش شبکه خبری الجزیره، شاخه انگلیسی این نهاد غیر دولتی اعلام کرد که هرگونه وقفه در امداد رسانی غذایی و سوخت رسانی از طریق بندر الحدیده ممکن است باعث اوج گرفتن بی سابقه فاجعه گرسنگی در یمن شود.
این بندر یکی از شریان های اصلی یمنی ها برای ارتباط با خارج و دریافت کمک های حیاتی از جمله غذا، دارو و سوخت است.
براساس گزارش این سازمان، بسته شدن این بندر راهبردی زندگی میلیون ها کودک را در معرض خطرات گرسنگی جدی و قریب الوقوع  قرار داده است.
سازمان 'کودکان را نجات دهید' همچنین نسبت به نسل کشی در یمن هشدار داده و اضافه می کند که علاوه بر گرسنگی بیمارهایی همانند وبا زندگی کودکان را تهدید می کند.
یاد آور می شویم که عربستان از روز ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن، فقیرترین کشور عربی آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های  سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.
طبق اعلام مقامات سازمان ملل، جنگ یمن تا کنون بیش از 28 هزار کشته و زخمی و 3 میلیون بی خانمان به جا گذاشته است. هزاران نفر از مردم این کشور به خاطر سوءتغذیه، بیماری و دسترسی نداشتن به مراکز بهداشتی جان خود را از دست دادند.
سازمان ملل در گزارش منتشر شده در 29 اوت، حملات ائتلاف عربی تحت امر عربستان در یمن را مشمول جنایات جنگی اعلام کرد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: