ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

18:33 | مه05 تهران

ایران و روسیه همکاری های علمی و تحصیلی را افزاش می دهند

تاریخ: 09:09, 15-10-2018.


تهران. 15 اکتبر 2018 میلادی برابر با 23 مهرماه 1397 هجری خورشیدی. ایرتاگ-خبرگزاری تلگراف ایران
درتهران دردانشگاه مذاهب اسلامی نخستین همایش میان دانشگاه رودن روسیه و دانشگاه مذاهب اسلامی ایران برگزار شد و هم اکنون به استقبال رئیسان هردو دانشگاه قراراست همکاری های گسترده ای در زمینه تبادل دانشجو میان دو کشوردوست انجام شود.
دراین همایش دکتر لوون جاگاریان سفیر روسیه در ایران حضور داشت و وی در سخنرانی خود در باره اهمیت تبادل دانشجو در تهران و مسکو گفت که با توجه به علاقه فدراسیون روسیه به آموزش زبان خارجی بویژه فارسی، تمامی کارمندان روسیه مقیم ایران به زبان فارسی تسلط دارن و با توجه به تقویت همکاری میان این دو کشور آموزش زبان فارسی در بیشتر دانشگاه های روسیه راه اندازی شده است.
جاگاریان ابراز کرد: برای من افتخار بزرگی است که در این نشست شرکت کردم و به پاسداشت زبان فارسی، به این زبان با شما سخن می گویم که ما در فدراسیون روسیه به آموزش زبان های خارجی، اهمیت زیادی قائل هستیم.
سفیرتام الاختیار فدراسیون روسیه در جمهوری اسلامی با اشاره به اینکه در چهار سال گذشته دیدارهای بسیاری میان روسای جمهوری اسلامی ایران و روسیه انجام شد اظهار کرد که ایران و روسیه در عرصه های سیاسی، نظامی و اقتصادی در یک سنگر قرار دارند.
لاریسا یفرمووا معاون بین الملل دانشگاه رودن مسکو در این همایش در تهران گفت: آماده سازی دانشجویان برای تحصیل در خارج از کشور بواسطه آموزش زبان کشور مورد نظر حائزاهمیت است از این رو در دانشگاه رودن روسیه مرکزی برای تدریس زبان فارسی راه اندازی شده است.
وی با تاکید به ظرفیت ها و چشم اندازهمکاری های علمی و فرهنگی میان ایران و روسیه درعرصه اهمیت گسترش روابط تحصیلی اظهار کرد که همکاری های تحصیلی سبب تقویت روابط سیاسی، اقتصادی و نظامی میان ایران و روسیه می شود.
به گفته معاون بین الملل دانشگاه رودن برقراری ارتباط میان ایران و روسیه از سال 1960 میلادی تاکنون میان 20 دانشگاه روسی و 13 دانشگاه ایرانی ادامه دارد.
او از برگزاری یک کنفرانس در مسکو به منظور تقویت همکاری های علمی و تحصیلی خبر داد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: