ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

13:52 | مه03 تهران

نتانیاهو همچنان مخالف گفتگوهای هسته ای ایران با 1+5

تاریخ: 04:28, 30-04-2015.

تهران. پنج شنبه، 30 آوریل 2015 میلادی برابر با 10 اردیبهشت 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد  توافق با ایران تکرار اشتباهات کره شمالی است.
بنابراین گزارش به نقل از جروز الم پست، نتانیاهو در دیدار با هوانگ وو، معاون نخست وزیر و وزیر آموزش کره جنوبی هشدار داد چارچوب توافق هسته ای ایران، تکرار اشتباهاتی است که در جریان مذاکرات هسته ای با کره شمالی به وقوع پیوست.
نخست وزیر اسرائیل حرف های خود درباره محکوم کردن چارچوب توافق هسته ای ایران که در لوزان سوئیس بدست آمد تکرار کرد و آن را اشتباه تاریخی توصیف کرد.
نتانیاهو در این دیدار گفت: این توافق منجر به فرار هسته ای ایران مانند آنچه که کره شمالی در سال دوهزار و نُه اعلام کرد، خواهد شد.
نخست وزیر اسرائیل گفت: ما درس های برگرفته از مذاکرات هسته ای با کره شمالی را به یاد می آوریم. گفته شد که نظارت موجب جلوگیری از غنی سازی خواهد شد، گفته شد که این موضوع (نظارت ) موجب جلوگیری از تخطی کره شمالی خواهد شد. گفته شد که کره شمالی با حضور در جامعه جهانی میانه رو خواهد شد، متاسفانه توافق لوزان تکرار این اشتباهات است.
جروز الم پست اضافه کرد: هفته گذشته وال استریت ژورنال به نقل از کارشناسان هسته ای چینی هشدار داد که کره شمالی ممکن است در حال حاضر بیست کلاهک هسته ای داشته باشد و این توانایی را دارد، اورانیوم در حد تسلیحاتی تولید کند و زرادخانه خود را تا سال آینده به دو برابر افزایش دهد.
نتانیاهو در دیدار با معاون نخست وزیر کره جنوبی گفت: دو طرف با تهدید کشورهایی فریبکار روبرو هستند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: