ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

23:07 | مه18 تهران

از سرگيری مزاكرات ايران و كشورهای 1+5 از15 ژانویه

تاریخ: 10:41, 31-12-2014.

تهران. چهارشنبه 31 دسامبر 2014 میلادی برابر با  10 دی 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، وزير امور خارجه ايران با حضور در جلسه عصر ديروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی مسائل مختلف حوزه سیاست خارجی به ویژه روند مذاکرات هسته ای را تبیین کرد.
بنابراين گزارش، ظریف در این جلسه با تبیین روند مذاکرات هسته ای گفت: ماهیت مذاکرات موجب طولانی شدن آن شده است اما به طور دقیق ادامه دارد و ما هم ایستاده ایم.
وزیر امور خارجه همچنین با اشاره به نامه ارسالی برای وزیران امور خارجه کشورهای جهان گفت: مضمون این نامه بیانگر موضع روشن ما در قبال مذاکرات بود.
ظریف افزود: مذاکرات از 25 دی (15 ژانویه) در سطح معاونان وزیران امور خارجه از سرگرفته می شود.
وزیر امورخارجه  همچنین با اشاره به مسائل منطقه ای گفت: مذاکرات و توافق اولیه ژنو تأثیر عمیقی بر منطقه گذاشت و فضای جدیدی از همکاری جمهوری اسلامی ایران و کشورهای منطقه ایجاد کرد، ایران در شرایط کنونی می تواند به عنوان قدرت بزرگ و قوی منطقه ای نقش‌ آفرینی کند نقشی که دشمنان جمهوری اسلامی نیز به آن اذعان دارند.
ظریف، افزایش توان داخلی، اجماع ملی در حوزه سیاست خارجی، حفظ نگاه ملی در مذاکرات و پرهیز از نگاه های جناحی و سیاسی را رمز موفقیت در مذاکرات هسته ای برشمرد و تاکید کرد: ما در مذاکرات، خطوط قرمز ترسیم شده از سوی مقام معظم رهبری را حفظ خواهیم کرد.
وزیر امور خارجه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تغییر آرایش سیاسی داخلی در آمریکا گفت: به هر حال این تحولات تاثیر زیادی بر مواضع این کشور می گذارد و اگر آمریکایی ها به جمع بندی برای دستیابی به توافق نرسند به علت مسائل و مشکلات داخلی خود آنان است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: