ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

20:03 | مه05 تهران

پلیس ترکیه یک گروه تروریستی داعش را درکایسری دستگیرکرد

تاریخ: 18:52, 12-10-2018.


تهران. 12 اکتبر 2018 میلادی برابر با 20 مهرماه 1397 هجری خورشیدی. ایرتاگ-خبرگزاری تلگراف ایران
بنا به گزارش های منابع خبری ترکیه به نقل از مقامات پلیس این کشور هفت تبعه خارجی عضو گروه داعش توسط ماموران مبارزه با ترور شهر کایسری ترکیه دستگیر شدند. گفته می شود که دو نفراز آنها شهروند روسیه هستند و سفارت روسیه در ترکیه نیز حضور دو تبعه خود در جمع بازداشتشدگان به ظن تروریسم را تایید کرده است. همچنین در میان دستگیرشدگان سه تبعه سوری و یک تبعه مصری هستند و فردی به نام ابوجعفرنیزهست که مسئول این گروه داعش است
روزنامه کارارترکیه اعلام کرده است که ماموران مبارزه با ترور با همکاری ماموران اطلاعاتی کشور درعملیاتی محرمانه، اعضای گروه هفت نفره موسوم به "کمیته لجستیک و مهاجرت گروه داعش در ترکیه" را در شهر کایسری دستگیر کردند.
ترکیه به علت مرز طولانی یکهزار و 500 کیلومتری با عراق و سوریه در جنوب این کشور، در سال های گذشته مهمترین معبر انتقال عوامل داعش به عراق و سوریه بوده است.
ترکیه به دمبال شکست داعش در سوریه و عراق و متواری شدن تروریست های این گروه به کشورهای دیگر به ویژه همسایه به هدف جلوگیری از خطرناشی از فعالیت های تروریستی، عملیات گسترده ای را برای شناسایی و دستگیری عوامل داعش در داخل کشورآغاز کرده است. به اساس برخی از داده ها تغداد زندانیان داعش در زندان های ترکیه به ده هزار نفر می رسد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: