ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

0:22 | مه07 تهران

ایران 10 میلیارد دلار برای مهار آبهای مرزی اختصاص داد

تاریخ: 02:19, 12-06-2015.

تهران. جمعه، 12 ژوئن 2015 میلادی برابر با 22 خرداد 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، معاون اجرایی رئیس جمهور ایران گفت: ده میلیارد دلاربرای مهارآبهای مرزی کشور اختصاص یافته است.
بنابراین گزارش، آقای شریعتمداری صبح دیروز در حاشیه آبگیری سد حوضیان الیگودرز به سرمایه گذاری زیربنایی دولت در بخش آب اشاره کرد و افزود: ده میلیارد دلار اعتبار به مهارآبهای مرزی ایران اختصاص پیدا کرد.
وی گفت: برنامه اساسی دولت جمهوری اسلامی تلاش برای رفع مشکلات مربوط به آب بوده که در حوزه های مختلف این فعالیت ها آغاز شده است.
آقای شریعتمداری با اشاره به آبگیری سد حوضیان الیگودرز افزود: امیدواریم آب پشت این سد به حدی برسد که بتوانیم امسال کار بهره برداری کامل سد و شبکه ها را انجام دهیم.
معاون اجرایی رئیس جمهور ایران گفت: تلاش بر این است در لرستان به عنوان یکی از مهم ترین استان های دارای قابلیت کشاورزی و دامپروری کشور فعالیت های ویژه ای در حوزه آب انجام شود.  
آقای شریعتمداری با بیان اینکه به رغم وجود ظرفیت ها، بخش عمده ای از اراضی لرستان به صورت دیم کشت می شود افزود: هم اکنون از مجموع اراضی کشاورزی لرستان تنها 25 درصد آبی بوده که با میانگین کشور که 45 درصد است فاصله جدی دارد.
آقای شریعتمداری گفت: تلاش می شود میانگین اراضی آبی استان لرستان به استانداردهای ایران نزدیک شود که این خدمات زیربنایی کمک جدی به حل مشکلات معیشتی و ارتقای سطح رفاه مردم خواهد کرد.
معاون اجرایی رئیس جمهور ایران با اشاره به محدودیت منابع آب موجود در کشور یادآور شد: میزان تخصیص آبهای داده شده رقم ثابتی نیست که امیدواریم با بهتر شدن وضع منابع آب وعده های داده شده در زمینه تخصیص آب تحقق یابد.
آقای شریعتمداری همچنین جلب حمایت سرمایه گذاران در استان را کلید رفع مشکلات لرستان دانست و با اشاره به روند خوب جذب سرمایه گذاران خارجی و بومی استان، یادآور شد: با بهبود فضای کسب و کار در لرستان و حضور سرمایه گذاران شاهد کاهش نرخ بیکاری در این استان خواهیم بود.

به اشتراک گذاشتن اخبار: