ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

5:48 | آوریل26 تهران

روحانی و پوتین در مورد موفقیت مذاکرات اتمی ابراز امیدواری کردند

تاریخ: 10:59, 27-03-2015.

تهران. جمعه، 27 مارس 2015 میلادی برابر با  7 فروردین 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و حسن روحانی همتای ایرانی وی روز پنج شنبه درمورد پیشرفت در مذاکرات حساس درباره برنامه هسته ای تهران ابراز امیدواری کردند.
بنابراین گزارش، کرملین پس از تماس تلفنی روحانی با پوتین به منظور گفتگو درباره مذاکرات درباره برنامه هسته ای ایران در شهر لوزان سوییس در بیانیه ای اعلام کرد در این گفتگوی تلفنی، درمورد موفقیت دور جدید مذاکرات در سوییس ابراز امیدواری شد.
روسای جمهوری ایران و روسیه همچنین درمورد پیشرفت به دست آمده در مذاکرات چند هفته گذشته درباره برنامه هسته ای ایران ابراز خرسندی کردند آن هم در حالی که زمان برای دستیابی ایران و قدرت های جهان به یک موافقتنامه چارچوب تا ضرب الاجل 31 مارس رو به پایان است.
جان کری وزیر امور خارجه آمریکا و محمد جواد ظریف همتای ایرانی وی پس از 18 ماه مذاکرات فشرده ، دور پایانی مذاکرات را با هدف دستیابی به یک موافقتنامه تا ضرب الاجل 31 مارس آغاز کردند.
خبرگزاری های روسی به نقل از منابع رسمی اعلام کرده اند اگر امیدی درمورد دستیابی به یک موافقتنامه در این دور از مذاکرات وجود داشته باشد ، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه ممکن است جمعه شب عازم سوییس شود.

به اشتراک گذاشتن اخبار: