ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

1:56 | مارس29 تهران

ظریف خواستار مقابله با تروریسم بدون پیش شرط شد

تاریخ: 02:47, 31-10-2016.

تهران. دوشنبه، 31 اکتبر 2016 میلادی برابر با 10 آبان 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، ظریف: با خانم موگرینی درباره سیاست‌هایی اشتباه گذشته اروپا بحث کردیم و معتقدیم دنیا باید با تروریسم بدون پیش شرط مقابله کند.
بنا بر این گزارش، محمد جواد ظریف در حاشیه نخستین همایش مشترک وابستگان نظامی و نمایندگان دفاعی و انتظامی جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به سفر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تهران گفت: خانم موگرینی به منظور تبادل دیدگاه و نه مذاکره، درباره تحولات سوریه و پایان دادن به درگیری ها به تهران آمده بود.
وی افزود: ما دیدگاه های خود را در این دیدار درباره ضرورت مبارزه با تروریسم و نحوه رسیدن به راه حل سیاسی که همانا توجه به خواست مردم سوریه بود و اعتماد به خواست مردم سوریه نیز هست، مطرح کردیم.
وزیر امور خارجه افزود: همزمان با این سفر خانم موگرینی با آقای روحانی نیز دیدار کرد و در این دیدار درباره اجرای برجام و تلاش هایی که نیاز است از سوی اروپایی ها برای اجرای بهتر برجام صورت گیرد، گفتگو و تبادل نظر شد.
ظریف همچنین خاطرنشان کرد: ما معتقدیم همه دنیا باید با تروریسم بدون پیش شرط مقابله کند.
وی تصریح کرد: درباره سیاست هایی که اروپا در گذشته به اشتباه آن را پیگیری می کرد، نیز بحث و تبادل نظر کردیم.
ظریف گفت: ‌معتقدیم به عنوان یک نظام مردم سالار که همواره بر اساس رای و نظر مردم در صحنه بین المللی حضور پیدا کرده و همین رای عامل قدرت ما است و حمایت مردم باعث شکست تحریم ها شده است نگرانی نداریم در سایر حوزه ها هم نظراتمان را مطرح کنیم.
وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: سیاست خارجی با مجموعه ای از دستگاه های مختلف برای اهداف کشور حرکت می کند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: