ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

17:00 | آوریل20 تهران

دیدار رحیم پور با معاون نخست وزیر و وزیر توسعه اقتصادی اوکراین

تاریخ: 03:40, 31-10-2016.

تهران. دوشنبه، 31 اکتبر 2016 میلادی برابر با 10 آبان 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، استفان کوبیف معاون اول نخست وزیر و وزیر توسعه اقتصادی اوکراین در دیدار با ابراهیم رحیم پور معاون آسیا و اقیانوسیه و مشترک المنافع وزارت امور خارجه ایران خواستار گسترش همکاری های کی یف و تهران از جمله در حوزه های انرژی، کشاورزی و صنعتی شد.
بنا بر این گزارش، در چارچوب مذاکرات هیات ایرانی به سرپرستی رحیم پور در کی یف، معاون نخست وزیر اوکراین آمادگی دولت این کشور را برای توسعه روابط با ایران در تمامی زمینه ها از جمله حوزه های کشاورزی، صنعت و انرژی اعلام کرد.
وی همچنین ایجاد شرایط مناسب برای افزایش فعالیت بازرگانان دو کشور در امر مبادلات تجاری، سرمایه گذاری مشترک، توسعه زیرساخت ها و استانداردسازی تولیدات را جمله زمینه های همکاری دو کشور بر شمرد.
معاون نخست وزیر اوکراین در ادامه بر تقویت مناسبات علمی و فناوری، تولید دارو، هوا فضا و همچنین ضرورت تدوین نقشه راه توسعه همکاری ها و هماهنگی قوانین و مقررات مورد نیاز برای توسعه روابط دو کشور تاکید کرد.
رحیم پور معاون آسیا و اقیانوسیه و مشترک المنافع وزارت امور خارجه ایران نیز در این دیدار آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای توسعه روابط اقتصادی با اوکراین در زمینه های مختلف اعلام کرد.
رحیم پور همچنین پیشنهاد کرد با توجه به نشست آتی کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور، برای رفع موانع موجود در توسعه مناسبات، تلاش های لازم با هدف امضای اسناد مورد نیاز انجام گیرد.
معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت خارجه ایران همچنین در چارچوب سفر سه روزه به کی یف که جمعه شب پایان یافت با پاول کلیمکین وزیر امور خارجه، سرگئی کسیلیتسا معاون وزارت امور خارجه و آنا گوپکو رئیس کمیته امور خارجی پارلمان اوکراین در باره راهکارهای توسعه روابط دو کشور جداگانه دیدار و مذاکره کرد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: