ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

18:52 | سپتامبر29 تهران

گسترش همکاری های گردشگری ایتالیا با استان آذربایجان غربی ایران

تاریخ: 03:54, 16-08-2016.

تهران. سه شنبه، 16 آگوست 2016  میلادی برابر با 26 مرداد 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، معاون پژوهشی مرکز تحقیقات مشترک اتحادیه اروپا در ایتالیا برقراری خط پروازی مستقیم بین یکی از شهرهای ایتالیا و ارومیه را از برنامه های پیش روی آن مرکز نام برد.
بنا بر این گزارش، ‌استاندار آذربایجان غربی ایران در دیدار با معاون پژوهشی مرکز تحقیقات مشترک اتحادیه اروپا در ایتالیا بر گسترش روابط دوطرفه به ویژه در بخش گردشگری تاکید کرد.
سعادت در دیدار معاون پژوهشی مرکز تحقیقات مشترک اتحادیه اروپا در ایتالیا گفت: استان آذربایجان غربی ایران به دلیل شرایط جغرافیای، قومی و جاذبه های گردشگری می تواند مقصد جهانگردان به خصوص گردشگران ایتالیایی باشد و در این مسیر استان آماده رفع موانع موجود است.
وی افزود: آذربایجان غربی ظرفیت های لازم برای گسترش روابط در زمینه های مختلف اقتصادی، انتقال تکنولوژی در حوزه های صنعت و کشاورزی، دامداری، معدن و انرژی های نو را دارد و در این زمینه از سرمایه گذاری دولتی و بخش خصوصی ایتالیایی استقبال می شود.
معاون پژوهشی مرکز تحقیقات مشترک اتحادیه اروپا در ایتالیا نیز در این دیدار گفت: به همت مرکز تحقیقات مشترک اتحادیه اروپا در ایتالیا جاذبه های گردشگری آذربایجان غربی به تازگی در پرتیراژترین مجله گردشگری ایتالیا به چاپ و این استان به عنوان یکی از 10 نقطه مهم دنیا برای گردشگران ایتالیایی معرفی شده است.
ماتئو گوچیئونه افزود: برقراری خط پروازی مستقیم بین یکی از شهرهای ایتالیا و ارومیه از برنامه های پیش رو در راستای اجرای طرح جامع توسعه منطقه ای و مطالعه توانمندی ها و ظرفیت های آذربایجان غربی است.
در این جلسه مقرر شد مطالعات افتتاح دفتر مشترک آذربایجان غربی و مرکز تحقیقات مشترک اتحادیه اروپا در ایتالیا انجام شود تا با راه اندازی این دفتر و حضور نمایندگانی از آذربایجان غربی در ایتالیا و و برپایی نمایشگاه های مشترک ظرفیت های این استان بیش از پیش معرفی شود.

به اشتراک گذاشتن اخبار: