ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

1:08 | سپتامبر30 تهران

رضا ضراب تبعه ایران در آمریکا بازداشت شد

تاریخ: 03:40, 24-03-2016.

تهران. پنج شنبه، 24 مارس  2016 میلادی برابر با 4 فروردین 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، یک تاجر متولد ایران و ساکن ترکیه به اتهام برخی معاملات چند صد میلیون دلاری، در فلوریدا بازداشت شده است.
بنا بر این گزارش، به نقل از رویترز دادستان های امریکایی  ضمن اعلام این خبر افزودند رضا ضراب سی و سه ساله بر اساس کیفرخواست دادگاه فدرال منطقه منهتن علیه او و یکی از  کارمندانش به نام کاملیا جمشیدی و یکی از مقامات ارشد یکی از شعبه های بانک ملت در ایران به نام حسین نجف زاده متهم شده است.
ضراب روز شنبه در میامی بازداشت و روز دوشنبه در دادگاه فدرال این شهر حضور پیدا کرد و در آنجا بود که یک قاضی فدرال دستور بازداشت او را صادر کرد. هم جمشیدی و هم نجف زاده که هر دو ایرانی اند همچنان فراری هستند.
ضراب با یکی از خوانندگان مشهور ترک به نام "ابرو گوندش" ازدواج کرده است. یکی از وکلای ضراب هنوز به تماس ها برای اظهارنظر در این خصوص پاسخ نداده است. امکان تماس فوری با جمشیدی و نجف زاده هم هنوز میسر نشده است.
ضراب پیشتر زمانی که در سال 2013 به مدت دو ماه در ترکیه بدون اعلام اتهام و به عنوان بخشی از یک تحقیق پرسروصدای مربوط به فساد مالی بازداشت شد توجهات را به خود جلب کرده بود.
بر اساس کیفرخواست صادر شده در امریکا ، ضراب که تابعیت مضاعف ترکیه و ایران را دارد مالک و مدیر شبکه ای از شرکت ها در ترکیه و امارات عربی متحده از جمله "رویال هولدینگ آ. اس."  است که جمشیدی هم از کارمندان آن به حساب می آید.
این کیفرخواست ضراب، جمشیدی 29 ساله و نجف زاده 65 ساله را به مشارکت در توطئه هایی برای نقض قانون اختیارات اقتصادی اضطراری بین المللی  جهت انجام فریب های بانکی و پول شویی متهم کرده است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: