ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

1:03 | سپتامبر30 تهران

اشتون کارتر ایران را عامل بی ثباتی منطقه اعلام کرد

تاریخ: 08:46, 18-03-2016.

تهران. جمعه، 18 مارس  2016 میلادی برابر با 28 اسفند 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، وزیر دفاع آمریکا، روسیه، چین، کره شمالی، ایران و تروریسم را پنج چالش اصلی برای واشنگتن دانست.
بنا بر این گزارش، به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، اشتون کارتر در جلسه استماع کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا گفت: در این جلسه درباره بودجه سال 2017 سخن خواهیم گفت. این بودجه سرآغاز تحولی در وزارت دفاع خواهد بود. نگاه ما به آینده است. ما همزمان با جنگیدن باید برای ده، بیست و سی سال آینده هم آماده شویم. ما باید خود را برای دوره راهبردی جدید آماده کنیم. روشن است که آمریکا امروز رهبر جهان و شریک اساسی در برقراری ثبات و امنیت در سراسر جهان از زمان جنگ جهانی دوم است.
کارتر افزود: ما با پنج چالش اصلی روسیه، چین، کره شمالی، ایران و تروریسم روبرو هستیم که باید به همین علت بودجه را افزایش دهیم. من درباره مبارزه با داعش و تروریسم سخن خواهم گفت. باید داعش را به طور کامل شکست دهیم. داعش سرطانی در عراق و سوریه است که شاهد گسترش آن در آفریقا و دیگر مناطق از جمله افغانستان هستیم. ما از دولت و ملت افغانستان حمایت خواهیم کرد. ما منابع مالی اضافی به جنگ با داعش اختصاص خواهیم داد. ما خواهان افزایش پنجاه درصدی بودجه مبارزه با داعش هستیم. عراقی ها الرمادی را پس گرفتند و اکنون هم در حال بازپس گیری مناطق دیگری در الانبار هستند. در سوریه هم نیروهای محلی که از حمایت آمریکا و ائتلاف بین المللی برخوردارند، روستای الشدادی را در شرق سوریه پس گرفتند و ارتباط بین موصل و الرقه را قطع کردند.
اشتون کارتر افزود: توافقنامه هسته ای برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای خوب است، اما از سوی دیگر نگرانی هایی در برابر این کشور وجود دارد. به این علت که این کمیته به مسئله ایران توجه ویژه ای دارد می خواهم درباره ایران و تعامل آن در ماه ژانویه با ملوانان ما سخن بگویم. همانطور که تاکید کردم این اقدام ایران غیرحرفه ای و ناهماهنگ با قوانین بین المللی و عامل برانگیختن خشم بود. به علت اقدام بی پروای ایران و ضربه زدن آن به ثبات، وزارت دفاع بر لزوم اطمینان از بازدارندگی در برابر این کشور و تجاوزگری آن به ویژه در زمینه جنگ سایبری تاکید دارد. ما از فناوری استفاده می کنیم، زیرا فرصتی برای ماست. اما دشمنان هم می خواهند از فناوری استفاده کنند. سازوکارهایی برای بازدارندگی در این زمینه در برابر دشمنان وجود دارد، اما باید اطمینان حاصل شود هر کشوری که به دنبال تعرض باشد، از این اقدام پشیمان خواهد شد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: