ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

0:44 | آوریل17 تهران

ایران و آلمان سه توافق نامه خودروسازی امضا کردند

تاریخ: 00:00, 30-11--0001.

تهران. سه شنبه، 19 ژانویه 2016  میلادی برابر با 29 دی 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: در مذاکراتی که دیروز با شرکت های آلمانی داشتیم سه توافق مشارکت انجام شد.
بنا بر این گزارش، محمدرضا نعمت‌زاده در حاشیه جلسه دیشب شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در جمع خبرنگاران افزود: البته شاید ظرف دو تا سه ماه برای تبدیل شدن به قرارداد زمان نیاز داشته باشد اما چارچوب های آن مشخص شد.
وی گفت: بر اساس این توافقات، آورده سرمایه گذاری خارجی در یک قرارداد 30 درصد، در قرارداد دیگر 49 درصد و در یک قرارداد 51 درصد خواهد بود، ضمن اینکه قرار بر این شد که در زمینه تولید خودروهای تجاری با آلمانی ها همکاری کنیم.
نعمت زاده افزود: تاکید بر این است که نوع موتور و مشخصات فنی خودرویی که در ایران ساخته خواهد شد، موتور پایه گازسوز یا دیزلی بر مبنای یورو 5 باشد.
وی با اشاره به سفر پیش روی رئیس جمهور ایران به فرانسه و ایتالیا گفت: در حوزه خودروسازی همکاری هایی در حوزه ساخت خودرو و ارتقای فناوری ها با کشورهای خارجی پیگیری شده است که امیدواریم بتوانیم آنها را در شرایط جدید اقتصاد ایران به نتیجه برسانیم.

به اشتراک گذاشتن اخبار: