ژاپني ها در بخش آب ايران سرمايه گذاری بلاعوض می کنند

تاریخ: 09:08, 23-11-2015.

تهران. دوشنبه، 22 نوامبر 2015 میلادی برابر با 2 آذر 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، معاون نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب ایران گفت: ژاپن برای کاهش آب بدون درآمد در ایران بیش از یک میلیون دلار سرمایه گذاری بلاعوض می کند.
بنا بر این گزارش، حمیدرضا تشیعی با اشاره به اینکه شهر خوانسار در استان اصفهان برای اجرای طرح کاهش آب بدون درآمد با همکاری ژاپن انتخاب شده است، افزود: شاخص آب بدون درآمد شهر خوانسار که بیشترین مقدار این آب را دارد (شامل مجموعه هدررفت فیزیکی و غیرفیزیکی آب) معادل 60 درصد است که با اجرای این طرح آب بدون درآمد این شهر به 15 تا 17 درصد کاهش خواهد یافت.
وی اجرای طرح کاهش آب بدون درآمد با همکاری ژاپن را نمونه ای بی نظیر در دنیا اعلام و تصریح کرد: متوسط آب بدون درآمد در کشور ما 26 درصد است که 14 درصد آن آبی است که از لوله ها هدر می رود.
معاون نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب ایران با اشاره به تجربه بسیار مهم ژاپن در کاهش آب بدون درآمد از 80 درصد پس از جنگ جهانی دوم به 4 درصد درحال حاضر گفت: این طرح با اعلام آمادگی ژاپنی ها و شرکت های خصوصی این کشور و با همکاری شرکت های خصوصی داخلی در ایران اجرا می شود.
تشیعی 55  درصد نیروهای شاغل در آب و فاضلاب را با 400 هزار میلیارد ریال دارایی در بخش بهره برداری این شرکت دانست و گفت: این بخش تهیه آب شرب مردم و جمع آوری و دفع فاضلاب را برعهده دارد که باتوجه به تشدید بحران آب در ایران فعالیت های این بخش از حساسیت بیشتری برخوردار شده است بنابراین برای ارتقای صنعت در این بخش و تامین آب با ایمنی و کیفیت بالا و مداوم تصمیم به همکاری با ژاپن گرفته شده است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: