ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

1:49 | سپتامبر30 تهران

ناامنی در مرزهای ايران و ترکيه و بسته شدن آنها

تاریخ: 03:46, 26-08-2015.

تهران. چهارشنبه، 26 اگوست 2015 میلادی برابر با 4 شهریور 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، معاون امنیتی وزیر کشور ایران ازبسته شدن دومسیرمرزی بین ایران و ترکیه به علت نا امنی در مرزهای ترکیه خبرداد.
بنا بر این گزارش، حسین ذوالفقاری در گفت و گو با خبرنگاران درقزوین گفت: مرزهای رازی در حوزه شهرستان خوی وسرو در حوزه شهرستان ارومیه سه روز است که به علت نبود امنیت کافی و ناامنی بسته شده است.
وی افزود: به علت ناامنی و گرونگیری که برای مرزبانان ترکیه ای در ماه اخیر به علت ناامنی ایجاد شده، نیروهای مستقر در دو مرز رازی و سرو جایگاه خود را ترک کرده اند، امنیت این مسیر به مخاطره افتاده وهمین مسئله موجب شده تا از سه روز قبل این دو مسیرتعطیل شود.
ذوافقاری افزود: درحال حاضر مرزهای بارزگان و تمرچین به منظور مبادلات کالا بین دو کشور ایران و ترکیه باز است.
معاون امنیتی کشور با اشاره به وضعیت ناامن کشور ترکیه در ماه های اخیر گفت: در چندین مرحله تعرضاتی به برخی از کامیون های در حال حرکت در مرزهای ترکیه انجام شد که البته این موارد صرفاً به این دلیل صورت گرفته که عناصری قصد ناامنی در این منطقه را دارند.
وی گفت: از رانندگان خواسته شده درطول روز و با اسکورت مسیر خود به سمت مرز های ترکیه را پشت سر بگذارند و طوری حرکت کنند که به علت عدم امنیت کافی به تاریکی شب برخورد نکنند.
ذوالفقاری به رانندگان توصیه کرد برای تجارت و مبادلات کالا قبل از حرکت حتماً با مقامات مسئول ایرانی هماهنگ باشند و درآن سوی مرزها با همراهی و اسکورت نیروهای ترکی ترانزیت داشته باشند.
معاون امنیتی وزیر کشور ایران به هموطنانش توصیه کرد، با توجه به وضعیت ماه های اخیر کشور ترکیه از سفرهای زمینی غیرضروری به این کشور پرهیز کنند و در صورت تصمیم به سفرترکیه سفرهوایی را در دستور کار خود قرار دهند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: