ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

1:48 | سپتامبر30 تهران

لاريجانی: رفتار دولت انگليس بايد تغيير يابد

تاریخ: 13:15, 25-08-2015.

تهران. سه شنبه، 25 آگوست 2015 میلادی برابر با 3 شهریور 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری فیلیپ هاموند وزیر امور خارجه انگلیس در ادامه دیدارهای خود با مقامات عالی رتبه ایران بعد از ظهرروز گذشته با رئیس مجلس شورای اسلامی ایران دیدار و گفتگو کرد.
بنابراین گزارش ، در این دیدار ابتدا وزیر خارجه انگلیس با تشریح اهداف سفر خود به تهران، بازگشایی سفارت بریتانیا در تهران را بمنزله گام جدیدی در گشوده شدن افق تازه ای در روابط و همکاری های دو کشور توصیف کرد و گفت: پس از توافق هسته ای ایران و 1+5 زمینه های جدیدی برای ارتقاء سطح مناسبات دو کشور در زمینه های مختلف سیاسی، اقتصادی، تجاری و فرهنگی پدیدار شده است و دولت انگلیس تمایل دارد روابط خود را در زمینه های مورد علاقه طرفین گسترش دهد.
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران در گفتگوهای هسته ای خود گام های مناسبی برداشت و استنباط عمومی در جهان این است که تهران قصد دارد در جهت منافع مردم کشورش به بهبود و ارتقاء مناسبات خود با کشورهای جهان در آینده بیندیشد.
هاموند همچنین گفت: امیدواریم جمهوری اسلامی ایران به تعهدات خود براساس توافق وین احترام بگذارد و ما نیز به تعهدات خودمان در این زمینه عمل خواهیم کرد.
وزیر امور خارجه انگلیس با اذعان به وجوه پیشینه ذهنی منفی در بین مردم ایران در خصوص سیاست های کشورش در گذشته نیز گفت: نباید در گذشته متوقف ماند و در جهت منافع ملی باید رو به جلو حرکت کرد.
وی با اشاره به ظرفیت های پارلمانی برای تسهیل گسترش مناسبات و همکاری های دو کشور بویژه در زمینه مقابله با تروریسم تکفیری داعش و قاچاق مواد مخدر خواستار گفتگوهای بیشتر بین نمایندگان مجالس دو کشور شد.
در ادامه این دیدار دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ایران، توضیحات وزیر خارجه انگلیس درباره تغییر رویکرد دولت انگلیس در تلاش برای گشودن افق جدیدی در روابط خود با جمهوری اسلامی ایران را مثبت ارزیابی و ابراز امیدواری کرد رویکرد جدید بریتانیا بر پایه احترام و منافع متقابل در جهت زدوده شدن ذهنیت منفی مردم ایران نسبت به سیاست های گذشته این کشور تحقق یابد.
وی گفت: رفتار دولت انگلیس در زمینه دخالت های گاه و بیگاه در امور داخلی ایران درگذشته باید تغییر جهت پیدا کند و مردم ایران نباید احساس کنند که رویکرد بریتانیا به آنها غیردوستانه و مبهم است

به اشتراک گذاشتن اخبار: