ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

16:59 | سپتامبر27 تهران

ایران خواستار همکاری پاکستان برای حل بحران یمن

تاریخ: 13:42, 09-04-2015.


تهران. پنج شنبه، 9 آوریل 2015 میلادی برابر با  20 فروردین 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران روز چهارشنبه اعلام کرد پاکستان و ایران باید به منظور حل بحران یمن، با یکدیگر همکاری کنند.
بنابراین گزارش به نقل از خبرگزاری رویترز از اسلام آباد، ظریف در سفر دو روزه خود به اسلام آباد گفت: لازم است برای یافتن یک راه حل سیاسی، با یکدیگر همکاری کنیم. پیش بینی می شود ظریف در این سفر، از مقامات پاکستان بخواهد با درخواست عربستان سعودی مبنی بر پیوستن به عملیات نظامی مشترک علیه نیروهای حوثی در یمن، مخالفت کنند.
وزیر امور خارجه ایران در اشاره به حملات هوایی ائتلاف نظامی به رهبری عربستان سعودی که از ماه گذشته آغاز شد، گفت: مردم یمن نباید مجبور باشند با بمباران هوایی روبرو شوند.
ظریف در این باره گفت وی یک برنامه چهار قسمتی را ترجیح می دهد که موضوع آن برقراری آتش بس در یمن، ارائه کمک های بشردوستانه به مردم این کشور و سپس ایجاد یک گفتگوی جامع و در نهایت تشکیل یک دولت جامع در این کشور است.
ظریف در این باره گفت وی این موضوع را به مقامات ارشد کشورهای پاکستان، ترکیه و عمان توصیه کرده است. اعضای پارلمان پاکستان روز چهارشنبه برای سومین روز، درباره این درخواست مطرح شده توسط عربستان سعودی بحث و گفتگو کردند. تا کنون تمام افرادی که در این باره در پارلمان سخنرانی کرده اند، مخالف مداخله نظامی در یمن بوده اند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: