پاکستان خواستار مشارکت ایران در بحث بر سر امنیت یمن شد

تاریخ: 15:28, 08-04-2015.

تهران. چهارشنبه، 8 آوریل 2015 میلادی برابر با  19 فروردین 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری،  نخست وزیر پاکستان خواستار دخیل شدن ایران در بحث ها درباره امنیت در یمن شد.
بنابراین گزارش، به نقل از ولد بولتن، نواز شریف روز سه شنبه در نشست پارلمان پاکستان گفت: ایران باید به بحث برسر مسائل امنیتی در یمن ملحق شود و ارزیابی اینکه سیاست شان درست است یا خیر مشارکت کند. شریف بار دیگر گفت وی از عربستان در برابر هر گونه تهدید برای تمامیت ارضی عربستان دفاع خواهد کرد.
این در حالی است که امروز پارلمان پاکستان بررسی این موضوع را که آیا پاکستان باید به عملیات تحت رهبری عربستان علیه نیروهای یمنی متحد ایران، محلق شود یا خیر، را از سرگرفت.
وزیر دفاع پاکستان نیز دیروز فاش کرد که عربستان خواستار هواپیماها، کشتی های جنگی و نیروهای ارتش پاکستان شده است. اما حتی یک نماینده پارلمان پاکستان از اعزام نیروهای زمینی حمایت نکرد. در عین حال وزیر امور خارجه ایران روز چهارشنبه از پاکستان دیدار می کند و انتظار می رود بحث ها بر سر یمن دستور کار این سفر باشد. شریف گفت از مشارکت ایران استقبال می کند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: