ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

14:10 | آوریل26 تهران

اظهارات اوباما درمسائل توافق با ایران در پی پیروزی حزب جمهوریخواه آمریکا

تاریخ: 18:17, 07-11-2014.


تهران. جمعه، 7 نوامبر 2014 میلادی برابر با 16 آبان 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ – خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، مقامات آمریکا اظهار کردند که در صورت رسیدن به توافق خوب با ایران در مذاکرات هسته ای، کنگره را هم متقاعد خواهند کرد.
به گزارش رسانه های خبری غرب، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا اخیرا در یک نشست خبری پس از پیروزی جمهوریخواهان در انتخابات میاندوره ای کنگره گفت:آمریکا و متحدانش می توانند چهارچوبی به ایران پیشنهاد کنند که در آن تهران بتواند نیازهای صلح آمیز انرژی خود را تأمین کند، اما درعین حال مذاکرات اتمی یک راه دشوار دیپلماتیک است زیرا دوطرف به هم بی اعتماد هستند.
به گزارش خبرگزاری ایرنا،اوباما درمورد تسلط جمهوریخواهان بر کنگره و تأثیر آن بر مذاکرات اتمی با ایران گفت: اگر بتوانیم با ایران به توافق خوبی برسیم در آن صورت با کنگره وارد مذاکره می شویم وآنها را هم متقاعد می کنیم.
وی در پاسخ به این پرسش که درصورت همراهی نکردن کنگره، آیا توانایی این را خواهد داشت که به صورت یکجانبه تحریم ها علیه ایران را کاهش دهد، گفت: تحریم ها چند دسته هستند و با هم فرق دارند اما فعلا مایل نیست در این زمینه اظهارنظر کند.  
حزب جمهوریخواه آمریکا به دمبال پیروزی در انتخابات میاندوره ای و کسب آرای بیشتر در هفت ایالات آمریکا، توانست کنترل مجلس سنای پارلمان را در دست بگیرد. این از سال 2006 بد این سو برای اولین بار است که جمهوریخواهان پیروزی کامل را به دست آوردند زیرا آنها هم اکنون عملا کنترل هر دو مجلس - نمایندگان و سنای کشور را در اختیار دارند
کارشناسان اظهار نظر کردند که پیروزی جمهوریخواهان و تسلط آنها در کنگره، نخستین باخت جدی باراک اوباما و حزب دموکرات طی دوره ریاست جمهوری رهبر حزب دموکرات درآمریکا به شمار می رود.

به اشتراک گذاشتن اخبار: