ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

15:56 | سپتامبر29 تهران

ایران در مجنمع موته، رگه های جدید طلا شناسایی کرد

تاریخ: 12:51, 31-10-2014.

تهران. جمعه، 31 اکتبر 2014 میلادی برابر با 9 آبان 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، با کشف رگه های جدید در مجتمع طلای موته بیش از یک میلیون تن ذخیره طلا شناسایی شد.
بنابراین گزارش، منتظری، مدیر مجتمع طلای موته گفت: رگه های کشف شده در 7 محدوده معدن طلای موته است که برای استحصال رگه های جدید طلا از روش های جدیدی چون هیپ لیچینگ و بازیابی طلا از باطله یا ضایعات استفاده میشود.
منتظری، با بیان اینکه مجتمع طلای موته اصفهان دارای 9 معدن طلا با برآورد ذخیره بیش از پنج میلیون تن است به افزایش 23 درصدی تولید طلا درسال جاری دراین مجتمع اشاره کردو افزود: در حالیکه میزان تولید این مجتمع در مدت مشابه پارسال 99 کیلوگرم بوده امسال این میزان به 122 کیلوگرم شمش طلا افزایش پیداکرده است.
مدیر مجتمع طلای موته همچنین میزان ذخیره معدن چاه خاتون، یکی از معادن در حال استخراج این مجتمع حدود 350 هزار تن ماده معدنی با عیار حدود 2 گرم در تن است که اکتشافات تکمیلی در این منطقه در حال اجراست.
مجتمع طلای موته با 300 کیلوگرم ظرفیت سالانه تولید، در 7 کیلو متری شمال غرب روستای موته از توابع شهرستان برخوار و میمه در استان اصفهان واقع شده است که برای 250نفر به صورت مستقیم و 2هزار نفر به صورت غیر مستقیم فرصت شغلی ایجاد کرده است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: