ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

15:55 | سپتامبر29 تهران

منطقه فسیلی کمشچه ایران مورد بازدید دانشمندان پنج کشور

تاریخ: 11:34, 31-10-2014.

تهران. جمعه، 31 اکتبر 2014 میلادی برابر با 9 آبان 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، محققان و زمین شناسان بین المللی پنج کشور جهان از محدوده فسیلی کمشچه، محدوده ای بی نظیر در جهان، بازدید کردند.
بنابراین گزارش، وسف پور، معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان اصفهان با اشاره به بازدید 25 محقق از کشورهای آلمان، ایتالیا، ژاپن، چین و انگلستان، زمین شناسان داخلی و کارشناسان دانشگاه های اصفهان در سفری یک روزه از محدوده فسیلی اصفهان گفت: این محدوده بی نظیر فسیلی با مساحت 36 هزار مترمربع وسعت در شهر کمشچه واقع در شهرستان برخوار، قرار دارد.
یوسف پور، با اشاره به تشکیل کارگروهی برای حفاظت بهتر از ذخایر ارزشمند این منطقه افزود: در این محدوده کشف شده، بیشترین و زیباترین فسیل های دوران تریاس قرار دارد و مملو از فسیل های بی مهره اعم از جلبک، اسفنج، فرامینیفر و مرجان است.
وی محدوده 200 میلیون ساله بودن این منطقه فسیلی را یکی از دلایل منحصر بودن آن دانست و گفت: این منطقه فسیلی با نام اثر طبیعی ملی سپاهان نامگذاری و ثبت ملی شد.
معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان اصفهان افزود: ساختار زمین شناسی این منطقه به گونه ای است که سه دوره مزوزوئیک شامل تریاس، ژوراسیک و کرتاسه به خوبی در آن از هم مجزا و قابل تفکیک است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: