ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

6:34 | آوریل27 تهران

در ایران مرحله اول قطار شهریِ شیراز گشایش یافت

تاریخ: 19:39, 13-10-2014.

تهران. دوشنبه، 13 اکتبر 2014 میلادی برابر با 21 مهر 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، مرحله نخست مسیر خط یک قطار شهری شیراز با حضور معاون اول رییس جمهور ایران شنبه گذشته به بهره برداری رسید.
بنابراین گزارش، این خط به طول 24 کیلومتر است که در مرحله نخست 10 و نیم کیلومتر آن از میدان احسان تا نمازی با اعتبار 400 میلیارد تومان به بهره برداری رسید.
اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور ایران، در مراسم افتتاح خط نخست قطار شهری شیراز با بیان اینکه توسعه و حمل و نقل ریلی از اولویت اصلی دولت است گفت: هم اکنون 160 کیلومتر خط قطار شهری در کشور فعال است که 140 کیلومتر آن در تهران و 20 کیلومتر آن هم در مشهد در حال بهره برداری است و 500 کیلومتر با اعتبار 27 هزار میلیارد تومان هم در دست ساخت است که تلاش می کنیم تا سال 95 - 96 به طور کامل تمام این مسیرها به بهره برداری برسد .
وی افزود: امروز هم با افتتاح این خط ، ده و نیم کیلومتر دیگر به خطوط ریلی درون شهری کشور افزوده شد و برای تکمیل آن هم اعتبارات لازم در نظر گرفته شده است.
آقای جهانگیری، با بیان اینکه حمل و جابجایی مسافر با اتوبوس و حمل و نقل جاده ای هزینه های سنگینی را در پی دارد گفت: در بخش حمل و نقل ریلی علاوه بر کاهش تلفات مسافران در وقت و انرژی هم صرفه جویی می شود.
وی گفت: ظرفیت بالای جابجایی، کاهش آلایندگی، کاهش ترافیک از مهمترین ویژگی های حمل و نقل ریلی درون شهری است.
معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه از بخش خصوصی برای ورود به شبکه ریلی ایران حمایت می کنیم گفت: با اعطای وام های ارزی و ریالی و نیز تعیین تعرفه های زیرساختی از بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در این حوزه حمایت ویژه ای می کنیم.

به اشتراک گذاشتن اخبار: