نجات يک کوسه غول پيکر در آب هاي بندرعباسِ ایران

تاریخ: 19:03, 13-10-2014.

تهران. دوشنبه، 13 اکتبر 2014 میلادی برابر با 21 مهر 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، غواصان و تکاوران یگان ویژه نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران یک کوسه غول پیکر 5 تنی را نجات دادند.
بنابراین گزارش، قاسمی، مدیر روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران گفت: این حادثه زمانی اتفاق افتاد که این کوسه 6 متری در تورصیادان به دام افتاد و لنج صیادی را با خود می کشید و آنان نتوانستند این کوسه ماهی را که زخمی شده بود آزاد کنند.
قاسمی افزود: صیادان از واحدهای گشت دریایی یگان ویژه نیروی دریایی سپاه در خواست کمک کردند و واحد شناوری و غواصی این یگان بلافاصله پس از دریافت پیام به محل حادثه اعزام شدند و عملیات نجات این کوسه ماهی را که نوع گور خری واز گونه های نادر بود اغاز کردند.
یکی از غواصان یگان ویژه پس ازرفتن در آب و اتصال کوسه ماهی خشمگین به یدک کش ، این حیوان را به اولین حوضچه در جزیره فارور انتقال دادند و در آنجا با کمک جرثقیل در حالی که قسمت اندام سر و آبشش های کوسه در آب قرار داشت ، باله و دم این حیوان را از تور جدا کردند.
کارشناسان پزشکی نیروی دریایی سپاه پس از مداوای قسمت های زخمی کوسه آن را در آب های عمیق جزیره فارور در خلیج فارس رها کردند.
سالانه حدود چهار هزار و 800 تن کوسه ماهی از گونه های مختلف به عنوان صید غیر هدف درخلیج فارس و دریای عمان صید می شوند.
صید بی رویه ، استفاده از روش های نامناسب صید و از بین رفتن زیستگاه های کوسه ماهیان از عوامل نابودی کوسه ماهیان در خلیج فارس است.
بیش از 30 گونه کوسه ماهی متعلق به 10 خانواده در آب های خلیج فارس و دریای عمان زندگی می کنند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: