ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

10:53 | آوریل25 تهران

پرلمان ایتالیا: همکاری با ایران یکی ازاولویت های رم درغرب آسیا است

تاریخ: 10:20, 16-11-2018.


تهران. 16 نوامبر 2018 میلادی برابر با 25 آبان ماه 1397 هجری خورشیدی. ایرتاگ-خبرگزاری تلگراف ایران
مارتا گرانده رئیس کمیسیون خارجی مجلس نمایندگان ایتالیا در دیدار با عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه ایران
در رم تاکید کرده است که همکاری با ایران در منطقه غرب آسیا قطعا یکی از اولویت های دولت ایتالیا است.
به گزارش ایرتاگ به نقل از خبرنگار ایرنا دررم، مارتا گرانده در دیدار با عباس عراقچی ضمن ابراز نگرانی عمیق خود از وضعیت برجام پس از خروج آمریکا، افزود: اروپا مصمم به کار با ایران در چارچوب برجام است و در روند اجرای ساز و کار مالی نیز مشغول بررسی تمامی جوانب و رفع موانع آن است.
عراقچی نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه آژانس بین المللی انرژی اتمی برای سیزدهمین بار، صلح آمیز بودن فعالیت های هسته ای ایران را تایید کرده است، گفت: آمریکا بدون هیچ دلیل و منطقی از برجام خارج شد.
وی افزود: برجام یک توافق دو جانبه میان ایران و امریکا و یا ایران و کشورهای پنج بعلاوه یک نیست، بلکه توافقی بین المللی است که بیانگر اراده شورای امنیت سازمان ملل متحد می باشد.
فابل تذکر است که عباس عراقچی در سفر یک روزه خود به ایتالیا دیروز پنجشنبه پس از یک صبحانه کاری با خبرنگاران و پژوهشگران ایتالیایی با خانم بلونی دبیر کل وزارت خارجه، پتروچلی رئیس کمیسیون امور خارجی سنا، گرانده رئیس کمیسون امور خارجه مجلس نمایندگان، گالاگر وزیر امور خارجه واتیکان دیدار و مواضع جمهوری اسلامی ایران را در خصوص برجام و وضعیت همکاری با اروپا و ایتالیا تشریح کرد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: