ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

12:04 | آوریل23 تهران

ایران از نتیجه مذاکرات هسته ای با 1+5 امیدوار است

تاریخ: 16:58, 07-11-2014.

تهران. جمعه، 7 نوامبر 2014 میلادی برابر با 16 آبان 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ-خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، ایران اظهار کرده است که باید به مقاومت مردم و مذاکره کنندگان برای کسب نتیجه با 1+5 امیدوار بود، ولی باید حقوق کشوررا گرفت، نه اینکه توقع داشت تا دیگران اعطا کتتد.
بنابر این گزارش، کمال خرازی، معاون حقوقی رئیس جمهوروعضو شورای سیاست خارجی دفتر رهبر انقلاب و وزیز پیشین امور خارجه ایران دیروز در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگار خبرگزاری ایرنا با تاکید به نکته فوق، افزود: در هر صورت این مذاکرات تابع این است که چه قدر حقوق کشور تامین می شود و حقوق ما هم مشخص است.  
وی با بیان اینکه قوانین بین المللی از جمله معاهده برخورداری از انرژی هسته ای مشخص کرده است، گفت: نمی شود تضمین کرد که طرف مقابل بخواهد حقوق ما را رعایت کند چنانچه همیشه اینگونه بوده که حقوق را باید گرفت نه اینکه توقع داشت که دیگران به ما اعطا کنند.
به گزارش ایرنا، خرازی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه توانمندی ایران در حوزه های مختلف چقدر می تواند در به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته ای تاثیرگذار باشد، گفت: اینکه آمریکایی ها و غربی ها حاضر شدند با ایران در مذاکرات جدی وارد شوند، نشاندهنده نقش بزرگ ایران در منطقه است.
وی تاکید کرد که توسعه علمی ایران را نمی توان نادید گرفت و هرچند آنها به بحران مواجه کردن ایران دست زدند، ولی به رغم تحریم و فشارها، ایران توانست راه و مسیر خودرا ادامه دهد و به پیشرفت برسد و مشکلات را حل کند.
کمال خرازی افزود: اگر ایران را با ایران 25 سال قبل مقایسه کنیم می بینیم که وضعیت کشور کاملا تفاوت پیدا کرده است و ایران به دست بیگانگان توسعه نیافته است.
او با اشاره به میهن دوستی ایرانیان گفت: مردم باید این موضوع را احساس کنند چرا که روح استقلال و ایران خواهی این موقعیت را پدید آورده و امیدواریم با مقاومت بیشتر بتوانیم به سرمنزل نهایی برسیم.

به اشتراک گذاشتن اخبار: