ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

0:57 | آوریل19 تهران

اتحادیه اروپا:هیچ جایگزین معتبری برای توافق هسته ای ایران وجود ندارد

تاریخ: 11:32, 15-11-2018.


تهران. 15 نوامبر 2018 میلادی برابر با 24 آبان ماه 1397 هجری خورشیدی. ایرتاگ-خبرگزاری تلگراف ایران
ورا جورووا کمیسر دادگستری، مصرف کنندگان و برابری جنسیتی اتحادیه اروپا درسخنرانی خود که به وسیله سرویس ویدیویی کمیسیون اروپا پخش شده است اظهار کرده است که این اتحادیه معتقد است هیچ جایگزین صلح آمیز و معتبری برای توافق هسته ای ایران وجود ندارد.
خبرگزاري صداوسيمای ایران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، گزارش کرده است که ورا جورووا در جریان نشست دوره ای پارلمان اروپا دیروز چهارشنبه گفت: «هیچ جایگزینی برای برنامه جامع اقدام مشترک وجود ندارد، توافق با ایران عنصری کلیدی از ساختار منع اشاعه هسته ای جهان است».
کمیسر دادگستری اتحادیه اروپا با تاکید به اینکه حفظ توافق هسته ای از موضوعات مهم برای امنیت جامعه جهانی است گفت که اتحادیه اروپا تحریم های فرا سرزمینی آمریکا را که پس از خروج این کشور از برجام وضع شدند به رسمیت نمی شناسد.
وی افزود: «اتحادیه اروپا نمی تواند بپذیرد که یک قدرت خارجی حتی نزدیک ترین دوست و متحد ما در مورد تجارت مشروع ما با یک کشور دیگر تصمیم گیری کند. اقدامات ادامه دار به رهبری فرانسه، آلمان و انگلیس با هدف تداوم اجرای کامل و موثر توافق هسته ای در تمامی ابعاد آن و مطابق قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد صورت می گیرند».

به اشتراک گذاشتن اخبار: