ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

12:32 | مارس29 تهران

برایان هوک: مجبوربه معافیت برخی کشورها ازتحریم های ایران شدیم

تاریخ: 10:47, 15-11-2018.


تهران. 15 نوامبر 2018 میلادی برابر با 24 آبان ماه 1397 هجری خورشیدی. ایرتاگ-خبرگزاری تلگراف ایران
برایان هوک رئیس گروه اقدام علیه ایران در وزارت خارجه آمریکا در گفت و گو با یک خبرنگار رژیم اسرائیل اعتراف کرد که واشنگتن برای کنترل قیمت نفت مجبور شد برخی کشورها را از تحریم های نفتی ایران معاف کند.
برخی از رسانه های خبری این اظهار رئیس گروه ضدایرانی وزارت خارجه آمریکارا "شکست سیاست دولت ترامپ در عرصه قطع کامل صادرات نفتی ایران" عنوان کردند.
هوک گفت: مجبور شدیم چند معافیت از تحریم های ایران به هشت کشور بدهیم چرا که نمی خواستیم قیمت نفت به 90 یا 100 دلار در هر بشکه برسد.
آمریکا قصد داشت تا صادرات نفت ایران را به صفر برساند ولی پس از شکست این تلاش ها مجبور به معاف کردن 8 کشور از تحریم های نفتی و حفظ دسترسی چند بانک ایرانی به سوئیفت شد.
هوک با بیان این ادعا که "غذا، محصولات کشاورزی، دارو و تجهیزات پزشکی تحت تحریم نیستند"، گفت که این نشان می دهد هدف تحریم های واشنگتن مردم ایران نیستند و این در حالی است که مقام های اروپایی تاکید کرده اند با وجود مراجعات مکرر به وزارت خارجه و خزانه داری آمریکا پاسخی برای شفاف سازی چگونگی تبادلات مالی برای این کالاها دریافت نکرده اند.
رئیس گروه ضدایرانی وزارت خارجه آمریکا پیشترگفته بود که واشنگتن وظیفه خود را با معاف کردن کالاهای اولویت دار از تحریم ها انجام داده و ایجاد کانال های لازم برای تبادلات مالی دراین زمینه برعهده کشورش نیست.

به اشتراک گذاشتن اخبار: