ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

17:46 | آوریل25 تهران

دربرلین سازوکار ویژه اتحادیه اروپا برای ایران بررسی شد

تاریخ: 10:32, 14-11-2018.


تهران. 14 نوامبر 2018 میلادی برابر با 23 آبان ماه 1397 هجری خورشیدی. ایرتاگ-خبرگزاری تلگراف ایران
اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان در محل پارلمان آلمان در برلین با حضور اعضای مجلس و نمایندگان اقتصادی این شهر میزگردی موسوم به «ایران – کشور و اقتصاد آن برسر دوراهی» برگزار کرد که ساز و کار ویژه اتحادیه اروپا برای ایران را مورد بحث و بررسی قرار داد.  
بر اساس خبر اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان در این میزگرد 60 تن از نمایندگان بنگاههای کسب و کار بزرگ، کوچک و متوسط و نمایندگان احزاب آلمان در پارلمان حضور داشتند و در آن مشکلات نقل و انتقالات مالی و طراحی ساز و کار ویژه مالی اتحادیه اروپا
SPV
را بررسی کردند.
همایش به ریاست کلاوس ارنست رئیس کمیته اقتصاد و انرژی مجلس آلمان و نایب‌رئیس حزب چپ این کشور و مدیریت داگمار فن بن‌اشتاین، مدیرعامل اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان برگزار شد.
فن بن‌اشتاین و فولکر ترایر، رئیس بخش تجارت خارجی اتاق بازرگانی و صنایع آلمان در این جلسه به تشریح وضعیت فعالیت شرکت های متوسط در ایران پرداختند.
سعید روشنی و نازنین بهمنی، اعضای هیات رئیسه اتاق بازرگانی و صنایع ایران نیز در این میزگرد حضور داشتند. آنها خواستار حمایت بخش سیاسی و اقتصادی از شرکت های آلمانی برای ادامه فعالیت در ایران شدند.
اتحادیه اروپا حال با همکاری متحدان خود روسیه و چین در پی اجرای سازوکار ویژ‌ه‌ای است که امکان همکاری با ایران دربخش های کلیدی اقتصادی، تجارت و سرمایه گذاری، نفت، حمل و نقل و تبادلات مالی را حفظ می‌کند.
به گفته کارشناسان اجرای این سازوکار در عمل بدان معناست که کشورهای عضو اتحادیه اروپا یک نهاد قانونی برای تسهیل معاملات مالی قانونی با ایران ایجاد خواهند کرد و این امر به شرکت های اروپایی اجازه می‌دهد تا با قوانین اتحادیه اروپا تجارت را ادامه دهند.
اتحادیه اروپا تأکید دارد که توانایی انجام معاملات مالی و همچنین ادامه صادرات میعانات نفت و گاز و محصولات نفتی و پتروشیمی باید برای ایران فراهم باشد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: