ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

13:33 | آوریل19 تهران

در روسیه 20 موسسه آموزش زبان فارسی فعال است

تاریخ: 15:26, 13-11-2018.


تهران. 13 نوامبر 2018 میلادی برابر با 22 آبان ماه 1397 هجری خورشیدی. ایرتاگ-خبرگزاری تلگراف ایران
ولادیمیر ایوانف رئیس کرسی زبان فارسی انستیتو آسیا و آفریقا در دومین همایش ملی دوسالانه آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان که دردانشگاه شهید بهشتی درحال برگزاری است گفت که در روسیه 20 موسسه جهت آموزش زبان فارسی وجود دارد و یکصد نفر در آن زبان فارسی را آموزش می دهند و همچنین زبان فارسی به صورت مجازی دیجیتال نیز تدریس می شود.
به گزارش ایرتاگ به نقل از خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا، ایوانف گفته است که آکادمی علوم روسیه مشابه فرهنگستان زبان فارسی در ایران عمل می کند، این آکادمی با تألیف کتاب های در خصوص واژگان و دستور زبان فارسی منابع گسترده ای را در اختیار زبان آموزان فارسی قرار داده است و در کرسی زبان فارسی انستیتو آسیا و آفریقا برخی فارسی زبانان علاوه بر زبان، ادبیات، اقتصاد و تاریخ را نیز می آموزند.
رئیس کرسی زبان فارسی انستیتو آسیا و آفریقا با اشاره به اینکه این مرکز در رتبه بندی های جهانی در میان یکصد دانشگاه اول جهان است، یادآورشد: حدود دو سال پیش رئیس دانشگاه برای دانشگاه های ایران و روسیه رتبه جدیدی پیشنهاد کرد که به طور مناسبی پاسخگوی فرهنگ کشورهای ایران و روسیه است.
ایوانف به المپیادهای زبان فارسی در میان افراد غیر فارسی زبان اشاره کرد و گفت: المپیاد زبان فارسی امسال جنبه منطقه ای دارد و افراد بسیاری از روسیه وارمنستان و قزاقستان در این آزمون شرکت می کنند.
وی با اشاره به اینکه دو سال پشت سرهم دانشجویان کشور روسیه برنده المپیاد زبان فارسی شدند، گفت: در کرسی زبان فارسی انستیتو آسیا و آفریقا مدرسان علاوه بر تدریس، کتاب هایی به عنوان منابع درسی زبان و فرهنگ فارسی نیز تألیف می کنند به همین علت براین زبان تسلط کامل دارند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: