ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

13:16 | مارس29 تهران

همکاری های ترابری ایران و اروپا ادامه می یابد

تاریخ: 16:51, 12-11-2018.


تهران. 12 نوامبر 2018 میلادی برابر با 21 آبان ماه 1397 هجری خورشیدی. ایرتاگ-خبرگزاری تلگراف ایران
مسئولان حمل و نقل اتحادیه اروپا امروز دوشنبه اعلام کردند که اروپا در چارچوب توافقنامه های منعقد در حوزه حمل و نقل همکاری‌های خود را با ایران ادامه خواهد داد.
به گزارش ایرتاگ به نقل از خبرنگار اقتصادی ایرنا، خانم ماجا با کران قائم مقام مدیرکل حمل و نقل اتحادیه اروپا در سمینار آموزشی لجستیک و زنجیره حمل و نقل با همکاری اتحادیه اروپا در سازمان بنادر و دریانوردی گفت که با سفر خانم موگرینی در سال 2016 توافق نامه خوبی برای همکاری در زمینه حمل و نقل شهری و هوایی با ایران منعقد شده و ما همچنان در چارچوب این توافقنامه همکاری‌های خود را ادامه خواهیم داد.
در این همایش در تهران محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ایران وهیاتی از مسئولان ارشد بخش حمل و نقل اتحادیه اروپا و فعالان صنعت حمل و نقل ایران حضور داشتند.
خانم ماجا با کران اظهار داشت: 80 درصد تجارت جهان از طریق حمل و نقل دریایی انجام می‌شود و به لحاظ گستردگی همکاری‌های کشورهای آسیایی با اتحادیه اروپا نمی‌تواند متوقف شود و تلاش می‌کنیم حمل و نقل به عنوان یک جریان بین آسیا و اروپا در سطح بسیار خوبی همچنان ادامه پیدا کند
وی با اشاره به مزیت های لجستیک یادآورشد: با زنجیره لجستیک حمل و نقل به رشد و توسعه می رسد و این در پایداری رشد اقتصادی و مسائل زیست محیطی دریایی بسیار موثر خواهد بود وی خواستار ارتقای امنیت حمل و نقل دریایی در جهان شد و گفت تنها با رقابت سالم می توانیم به توسعه حمل و نقل ترابری دریایی جهان کمک کنیم و بخش خصوصی می‌تواند در این زمینه نقش مهمی را ایفا کند.
قائم مقام مدیرکل حمل و نقل اتحادیه اروپا بیان کرد: در این سمینار دو روزه مسائل مختلف حمل و نقل بین ایران و اروپا مورد بررسی قرار می گیرد تا به طور خاص بتوانیم در زمینه توسعه حمل و نقل دریایی بین ایران و اتحادیه اروپا به نتایج مثبتی دست پیدا کنیم.
باکران در حاشیه این سمینار در جمع خبرنگار ان گفت: با وجود تحریم‌های آمریکا و محدودیت های این کشور بر علیه ایران مطمئن هستم مشکلی بین ایران و اروپا به وجود نخواهد آمد زیرا وزرای اتحادیه اروپایی از این محدودیت‌ ها قبلا اظهار تاسف کرده اند و با توجه به اینکه این محدودیت‌ها جدید آغاز شده روند کار برای من قابل پیش بینی نیست.
وی اظهار داشت: بسیار خوشحال هستم با هیات اروپایی به تهران سفر کرده ام و حضورکارشناسان ایرانی و اتحادیه اروپا در اجلاس‌های جهانی می‌تواند زمینه بهبود بیشتر روابط ایران و اروپا را فراهم کند.
به گفته باکران، با دیجیتالی شدن فعالیت های کشتیرانی در جهان بدون شک حمل و نقل دریایی بیش از پیش تسهیل خواهد شد و ما امیدواریم برنامه‌های همکاری های خود را در این بخش با ایران توسعه دهیم

به اشتراک گذاشتن اخبار: