ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

17:15 | آوریل19 تهران

گشایش دفتر تجاری بلژیک در ایران

تاریخ: 06:14, 31-10-2016.

تهران. دوشنبه، 31 اکتبر 2016 میلادی برابر با 10 آبان 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، نخست‌وزیر ایالات فلاندر بلژیک از ایجاد دفتر تجاری در ایران برای افزایش روابط اقتصادی سه منطقه بلژیک با این کشور خبر داد.
بنا بر این گزارش، گرت بورژوا در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری ایران و بلژیک گفت: بلژیکی‌ها شرکای قابل اتکایی برای ایران هستند و تاکنون موافقت نامه‌های زیادی را در سراسر جهان امضا کرده اند‌ و آماده‌اند که این موافقت نامه‌ها را با ایران هم امضا کنند.
وی افزود: شرکت‌های بلژیکی نقش مهمی در خدمات و تولید در سطح جهان دارند که در بنگاه‌های کوچک و متوسط انجام می‌شود.
نخست‌وزیر ایالات فلاندر بلژیک گفت: فضای کسب و کار ما فرصت مناسبی برای شرکت‌های ایرانی است و مطمئن هستیم که در سال‌های آینده شرکت‌های ایرانی را در بلژیک می‌بینیم، فلاندر، دروازه شرکت‌های ایرانی برای بازارهای اروپایی است و شرکت‌های ایرانی برای اتصال به اروپا می‌توانند از این ایالت استفاده کنند.
بورژوا تأکید کرد: ایران شریک تجاری مهمی برای کشور ما در منطقه بوده است، این روابط به دنبال تحریم‌ها قطع شد و دوباره به دنبال بازسازی این شراکت هستیم؛ تا سال 2010 بندر مهم ما یکی از پایگاه‌های کشتی‌های ایرانی بود.
وی ادامه داد: امسال، شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی دوباره به بندر ما بازگشت و نخستین کشتی کانتینربر را پس از سال‌ها تحریم به این بندر فرستاد و تفاهم نامه همکاری بندر آنتورپ و بندر شهیدرجایی نیز امضا شده است.
نخست‌وزیر ایالات فلاندر بلژیک با بیان اینکه امیدواریم هیأت‌های اقتصادی بتوانند روابط موجود دو کشور را تقویت کنند، افزود: هیأت‌های اقتصادی به دنبال تماس با مردم هستند، زیرا این نکات برای رابطه تجاری و کسب و کار درازمدت مورد نیاز است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: