ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

11:43 | مارس29 تهران

رایزنی قائم مقام وزیر خارجه سوئیس با جابری انصاری

تاریخ: 07:41, 31-10-2016.

تهران. دوشنبه، 31 اکتبر 2016 میلادی برابر با 10 آبان 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، آقای رسیه معاون وزیر خارجه سوئیس در دیدار با جابری انصاری معاون عربی و آفریقایی وزیر امور خارجه ایران پیرامون تحولات منطقه بویژه یمن و سوریه گفتگو کرد.
بنا بر این گزارش، به نقل از مرکز دیپلماسی وزارت خارجه ایران، قائم مقام وزیر خارجه سوئیس با اشاره به حجم بالای خسارت غیرنظامیان در یمن بر ضرورت حل سیاسی با تاکید بر مسالمت آمیز بودن آبراه بین المللی باب المندب تاکید کرد.
این مقام سوئیسی با اشاره به بحران سوریه و عراق بر نقش اساسی جمهوری اسلامی ایران در ارائه راه حل سیاسی تاکید کرد.
معاون وزیرامورخارجه ایران نیز در این دیدار وضعیت جاری در منطقه و نقش عوامل مختلف تاثیرگذار بر ادامه بحران های منطقه ای را تشریح کرد.
جابری انصاری حملات سعودی علیه شهروندان و زیربناهای یمن را نه یک اشتباه بلکه اقدامی متعمدانه و با هدف درهم شکستن مقاومت مردم یمن دانست و اظهار داشت: این گونه اقدامات و محاصره کامل اقتصادی اهداف تجاوزگران را محقق نخواهد کرد.
جابری انصاری شلیک موشک به سمت ناو آمریکایی را حادثه ای مشکوک دانست و گفت: این احتمال وجود دارد که این اقدام از سوی مخالفان دولت صنعا و با هدف فراهم کردن بهانه مداخله نظامی امریکا در یمن صورت گرفته باشد.
معاون وزیر امورخارجه ایران گفت: امنیت آبراه بین المللی باب المندب برای ما مهم است و باید از سوی همه طرف ها محترم شمرده شود.
جابری انصاری بر ضرورت گفتگوهای جدی در یمن با در نظر گرفتن حقوق همه طرف ها تاکید کرد.
معاون وزیر خارجه ایران بر حل سیاسی بحران در سوریه و عراق تاکید کرد و توجه همزمان به ابعاد سیاسی، امنیتی و انسانی بحران را در این زمینه ضروری دانست.

به اشتراک گذاشتن اخبار: