ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

2:58 | آوریل17 تهران

اشرف غنی کابل را به قصد دهلی نو ترک کرد

تاریخ: 15:00, 19-09-2018.


تهران.19 سپتامبر 2018 میلادی برابر با 28 شهریور 1397 هجری خورشیدی. ایرتاگ – خبرگزاری تلگراف ایران
محمد اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان امروز چهارشنبه در رأس یک هیأت بلند پایه برای پیگیری موضوعات دو جانبه و دیدار با مقامات ارشد هند، از کابل عاظم هند شد.
به گزارش ایرتاگ به نقل از دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری هدف از سفر یک روزه محمد اشرف غنی به هند گفت وگو با نخست وزیر آن کشور در باره تجارت، توسعه روابط دو جانبه، صلح و ثبات منطقه  همکاری‌ های تجاری و ترانزیتی میان هند و افغانستان است.
غنی علاوه بر دیدار با مقامات بلند پایه هند در یک نهاد هندی موسوم به «بنیاد هند» که در آن شخصیت های علمی هند شرکت می کنند، سخنرانی کند.
در این سفر صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه و همایون قیومی سرپرست وزارت دارایی و مشاور ارشد امور اقتصادی رئیس جمهوری غنی را همراهمی می کنند.
به تاکید منابع هند پس از آمریکا بزرگترین کمک کننده به افغانستان محسوب می شود که طی 17 سال گذشته حدود 3 میلیارد دلار به افغانستان کمک کرده است.
به گزارش ایرنا ساختن سد «سلما» در هرات و ساختمان مجلس نمایندگان نماد کمک های هند در افغانستان شمرده می شود و سرمایه گذاری مشترک ایران، افغانستان و هند در بندر «چابهار» نیز برای افغانستان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: