ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

18:43 | آوریل25 تهران

همکاری اتحادیه اروپا و یونسکو در ارتقای میراث جاده ابریشم

تاریخ: 16:52, 19-09-2018.


تهران.19 سپتامبر 2018 میلادی برابر با 28 شهریور 1397 هجری خورشیدی. ایرتاگ – خبرگزاری تلگراف ایران
اتحادیه اروپا با امضای تفاهمنامه همکاری با یونسکو از فعالیت های نو که موجب ارتقای میراث فرهنگی جاده ابریشم در ایران، افغانستان و آسیای میانه شود، به مبلغ پنج میلیون دلار حمایت می کند.
به گزارش ایرتاگ به نقل از خبر اختصاصی که دفتر منطقه ای یونسکو در تهران در اختیار خبرگزاری ایرنا قرار داده است، مشارکت که به ازرش 5 میلیون دلار میان اتحادیه اروپا و یونسکو به امضا رسید و از مهرماه 1397 به مدت سه سال وارد فاز اجرایی خواهد شد.
بنا به گزارش این برنامه شامل پروژه ای در چهارچوب «سال اروپایی میراث فرهنگی» است، که برگیرنده ی اقداماتی همچون ادغام پاسداری از میراث فرهنگی ملموس و ناملموس در برنامه های توسعه و سیاست گذاری ها و برنامه های ظرفیت سازی همگام با برنامه میراث مسیر های جاده ابریشم در افغانستان، آسیای میانه و ایران به ارزش 3.4 میلیون یورو خواهد بود.
یکی از دستاورد های این پروژه برپایی یک نمایشگاه گروهی در راستای ارتقای میراث فرهنگی مشترک در جاده ابریشم است.
کمک های فنی از طریق تجدید مشارکت اتحادیه اروپا و یونسکو در ارائه خدمات تخصصی و استفاده از متخصصین محلی، حمایت از تدوین سیاست های فرهنگی دراز مدت، و فعالیت های توسعه و اجرا در حوزه های خلاق (فیلم، تلویزیون و رادیو، موسیقی، نشر، هنرهای تجسمی، هنرهای دیجیتال وغیره) ارائه خواهد شد

به اشتراک گذاشتن اخبار: