بزرگراه باکو- آستارا- مرز ایران با حضور رئیس جمهوری آذربایجان گشایش یافت

تاریخ: 19:36, 18-09-2018.


تهران.18 سپتامبر 2018 میلادی برابر با 27 شهریور 1397 هجری خورشیدی. ایرتاگ – خبرگزاری تلگراف ایران
بنا به گزارش های رسانه های خبری جمهوری آذربایجان امروز سه شنبه بزرگراه باکو- آستارا تا مرز جمهوری اسلامی ایران با برگزاری مراسمی با حضور الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان گشایش یافت.
به گزارش خبرگزاری آذرتاج آذربایجان، صالح محمد اف رئیس اداره راه جمهوری آذربایجان در این مراسم شرکت کرد ودر گفت و گو با خبرنگاران گفت که جاده قبلی باکو– آستارا تا مرز جمهوری اسلامی ایران 243 کیلومتر بوده و با بهره برداری از بزرگراه جدید این مسیر به طول 38 کاهش یافت و تا 204 کلیومتر کوتاه تر شد. وی تاکید کرد که جاده قبلی باکو- آستارا جاده قدیمی، فرسوده، کم عرض و ناهمواره بود وکلاً این مسیر مشکلات زیادی را برای حمل و نقل بین المللی ایجاد می کرد.
به گفته وی هم اکنون این بزرگراه چهار باندی با مشارکت چند شرکت از جمهوری آذربایجان، ترکیه، ایتالیا، آلمان و آمریکا طی چند مرحله  در سال های 2006 تا 2009 و 2011 تا 2018 میلادی به اجرا رسید.
رئیس اداره راه جمهوی آذربایجان افزود در طول مسیر این بزرگراه در مجموع 24 پل ، 66 گذرگاه زیر زمینی، 4 تونل و زیر ساخت های دیگر احداث شده است .
به گزارش آذرتاج بزرگراه جدید الت (حومه باکو) – آستارا- مرز جمهوری اسلامی ایران بر اساس وام اختصاص یافته از سوی بانک جهانی، بانک توسعه آسیا و بانک توسعه و مرمت اروپا ساخته شده است.
بهره برداری از بزرگراه جدید باکو - آستارا که جزو دالان بین المللی حمل و نقل شمال –جنوب به شمار می رود، علاوه بر تامین حرکت راحت خودرو ها، موجب توسعه گردشگری و کشاورزی و حمل و نقل در این مسیر می شود .

به اشتراک گذاشتن اخبار: