ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

13:39 | مارس28 تهران

طنين نام ايران در بزرگترين کنگره مغز و اعصاب جهان در ایتالیا

تاریخ: 10:44, 10-09-2015.

در بزرگترین کنگره جراحان مغز و اعصاب جهان بار دیگر نام پرافتخار ایران وایرانی طنین انداخت.به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از رم، جایزه پرفسور مجید سمیعی جراح مغز و دانشمند نامدار ایرانی در ششمین دوره بزرگترین کنگره بین المللی جراحی مغز و اعصاب در رم در حضور بیش از 2 هزار نفر از استادان و متخصصان این بخش، به پروفسور "الکساندر کونووالوف"، جراح روسی اعطا شد.
بنا بر این گزارش، جایزه پروفسور سمیعی یکی ازمعدود جوایز علمی است که به نام یک دانشمند برجسته جهانی و در زمان حیات وی با نظر متخصصان بیش از 140 کشور جهان به بهترین جراحان مغز اعطا می گردد. در این کنگره بار دیگر از پرفسور سمیعی که در این کنگره حضور داشت به علت نقش ارزنده وی در گسترش مرزهای دانش در حوزه مغز و اعصاب تقدیر شد.
علیرضا دلیری، معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ایران که در صدر هیاتی در این کنگره حضور دارد در گفتگو با خبرنگاران از برگزاری این کنگره در ایران در سال آینده خبر داد و افزود: هفتمین کنگره بین المللی جراحی مغز و اعصاب با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و به سرپرستی پروفسور مجید سمیعی رئیس پژوهشکده بین المللی مغز و اعصاب هانوفر و باحضور نزدیک به 2 هزار نفر از متخصصان و جراحان برجسته حوزه مغز و اعصاب جهان، در سال 1395 در تهران برگزار خواهد شد.
وی گفت: دراین کنگره 11 روزه، مهمانان خارجی و داخلی هفت روز در تهران و چهار روز نیز در استان های خراسان، اصفهان و فارس حضور خواهند یافت. هفتمین دوره کنگره بین المللی جراحی مغز و اعصاب در تهران با هدف هم افزایی توانمندی های متخصصان این حوزه و همراهی برای ارتقا و تبادل اطلاعات میان دانشمندان ایرانی و سایر کشورهای جهان برگزار می شود. پرفسور تومازلو، رئیس کنگره و رئیس انجمن جراحی مغر و اعصاب ایتالیا نیز در سخنانی با نشان دادن تصاویر بزرگی از حکیم ابو علی سینا،از نقش این پزشک ایرانی در پیشرفت علم پزشکی در طول تاریخ بشریت تقدیر کرد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: